• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inte aktuellt längre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Desperat88

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Inget
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
302
Mottagna reaktioner
199
Poäng
366
Jag har spelat mer eller mindre sedan 2009. Min sambo har hjälpt mig vid flera tillfälle och även tagit lån för att lösa mina skulder osv. I dagsläget har jag skuldsaneringen men han betalar hans lån.
Under våran tid tillsammans hade vi problem med att skaffa barn, efter många IVF försök har vi idag en son 13 månader och jag är gravid 7:e månad.
min man fick veta om att jag spelat igen.
Berättade allt för honom en gång till.
han är så förbannad på mig att jag förstörd hans liv och gör det nu med våra barn. Jag förstår honom helt. Jag är värdelös och sämsta personen. Jag mår mig så dåligt över den sjukdom, tyvärr förstår inte han att det är sjukdom och att jag skulle styra allt den situation själv.
Han hotar mig att han tar sonen från mig och åker till sitt hemland.
Jag älskar min familj och min son är absolut hela världen för mig. I juni kommer jag födda barn och nu vet jag inte ens om ensam eller….
Jag mår mig så dåligt varje sekund, vet ej hur länge han blir förbannad eller kommer han på riktigt lämna mig och ta mitt barn.
Jag har spelproblem, skuldsaneringen och har ingen chans att behålla barnen i denna situation.
Har spärrat mig överallt, raderat swish, bank id, spärrat trustly. Hade samtal med spelberoende hjälp idag, imorgon blir det zoom meeting.
Ni som var i samma sits, hur lång tid tog det innan era partner lugnade ner sig eller gjorde beslut eller jag vet inte vad….
Måste vara hemma, då min son är här jag kan inte lämna honom. Kan inte ta med mig heller, det skulle göra min sambo ännu mer förbannad på mig.
Tack för er som orkade läsa
Vill bara säga att det föreligger en oro i att din man hotar med att ta barnen. Först och främst får han inte utfärda pass utan ditt samtycke om ni har gemensam vårdnad. Har du enskild vårdnad så får han definitivt inte ta med sig barnen. Det finns stöd att få för dig och barnen i kommunen via socialtjänsten om det skulle vara aktuellt. Skulle han ta barnen så har du rätt att göra en polisanmälan. Han får bli besviken på ditt återfall, men ni behöver gemensamt lösa det här igen och det handlar inte om att han ska ta nya lån. Det är jättebra att du tar hjälp utifrån. Min oro går direkt till dig och barnen om din man reagerar såhär. Hoppas det löser sig.
 

Samwello

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 December 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag har spelat mer eller mindre sedan 2009. Min sambo har hjälpt mig vid flera tillfälle och även tagit lån för att lösa mina skulder osv. I dagsläget har jag skuldsaneringen men han betalar hans lån.
Under våran tid tillsammans hade vi problem med att skaffa barn, efter många IVF försök har vi idag en son 13 månader och jag är gravid 7:e månad.
min man fick veta om att jag spelat igen.
Berättade allt för honom en gång till.
han är så förbannad på mig att jag förstörd hans liv och gör det nu med våra barn. Jag förstår honom helt. Jag är värdelös och sämsta personen. Jag mår mig så dåligt över den sjukdom, tyvärr förstår inte han att det är sjukdom och att jag skulle styra allt den situation själv.
Han hotar mig att han tar sonen från mig och åker till sitt hemland.
Jag älskar min familj och min son är absolut hela världen för mig. I juni kommer jag födda barn och nu vet jag inte ens om ensam eller….
Jag mår mig så dåligt varje sekund, vet ej hur länge han blir förbannad eller kommer han på riktigt lämna mig och ta mitt barn.
Jag har spelproblem, skuldsaneringen och har ingen chans att behålla barnen i denna situation.
Har spärrat mig överallt, raderat swish, bank id, spärrat trustly. Hade samtal med spelberoende hjälp idag, imorgon blir det zoom meeting.
Ni som var i samma sits, hur lång tid tog det innan era partner lugnade ner sig eller gjorde beslut eller jag vet inte vad….
Måste vara hemma, då min son är här jag kan inte lämna honom. Kan inte ta med mig heller, det skulle göra min sambo ännu mer förbannad på mig.
Tack för er som orkade läsa

I min egen erfarenhet delar jag en liknande situation med dig som läsare. Jag har lidit av spelberoende och har fått min partner att återkommande rädda mig från ekonomiska problem. Därtill har jag även begått ekonomiskt brott för att tillfredsställa mitt behov av spel, vilket ledde till ett långt fängelsestraff.

Trots de problem jag orsakat har min partner fortfarande valt att stanna vid min sida. Hon har en insikt i min personlighet, mina värderingar och mina grundläggande ambitioner i livet. Det jag kan rekommendera dig är att prioritera kommunikation.

Att isolera sig med spelbegäret leder endast till att man övertygar sig själv om att en storvinst är lösningen på alla problem, vilket sällan inträffar. Om du känner suget eller tänker på spel, bör du omedelbart kommunicera detta med din partner. Det enda verktyg du har för att förbättra situationen är att bygga upp tilliten.

Att söka hjälp på en missbruksmottagning kan vara en gynnsam åtgärd, även om min personliga erfarenhet indikerar att det inte alltid ger önskat resultat utan främst signalerar en vilja till förändring till din omgivning. Dessa möten visar sig vara gynnsamma för endast en bråkdel av deltagarna. Slutligen, avråder jag starkt från att installera BankID och rekommenderar att undvika spelande. Varje dag utan spel utgör en seger för dig och din ekonomi samt stärker tilliten hos dem du har svikit.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Jag har spelat mer eller mindre sedan 2009. Min sambo har hjälpt mig vid flera tillfälle och även tagit lån för att lösa mina skulder osv. I dagsläget har jag skuldsaneringen men han betalar hans lån.
Under våran tid tillsammans hade vi problem med att skaffa barn, efter många IVF försök har vi idag en son 13 månader och jag är gravid 7:e månad.
min man fick veta om att jag spelat igen.
Berättade allt för honom en gång till.
han är så förbannad på mig att jag förstörd hans liv och gör det nu med våra barn. Jag förstår honom helt. Jag är värdelös och sämsta personen. Jag mår mig så dåligt över den sjukdom, tyvärr förstår inte han att det är sjukdom och att jag skulle styra allt den situation själv.
Han hotar mig att han tar sonen från mig och åker till sitt hemland.
Jag älskar min familj och min son är absolut hela världen för mig. I juni kommer jag födda barn och nu vet jag inte ens om ensam eller….
Jag mår mig så dåligt varje sekund, vet ej hur länge han blir förbannad eller kommer han på riktigt lämna mig och ta mitt barn.
Jag har spelproblem, skuldsaneringen och har ingen chans att behålla barnen i denna situation.
Har spärrat mig överallt, raderat swish, bank id, spärrat trustly. Hade samtal med spelberoende hjälp idag, imorgon blir det zoom meeting.
Ni som var i samma sits, hur lång tid tog det innan era partner lugnade ner sig eller gjorde beslut eller jag vet inte vad….
Måste vara hemma, då min son är här jag kan inte lämna honom. Kan inte ta med mig heller, det skulle göra min sambo ännu mer förbannad på mig.
Tack för er som orkade läsa
Om du är i omedelbar fara för brott så ringer du 112.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Abort i V29 är inte aktuellt, V18 är väl abortgränsen?
 

Desperat88

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Just, det tänkte han inte alls på tydligen när han sa det. Fattar inte hur han kan säga att han vill inte ha den barn längre.
Pratade med honom nyss. Bad på knä på riktigt att ge mig en chans till att rätta till allt och ta hjälp och sluta med spelande på riktigt. Till mu tänkte jag att jag klarar på egen hand. Problemet är att han kan inte svenska, jag kan visa ju vad som helst på nätet han litar inte på mig. Han trot inte alls att terapi kan hjälpa, att det är endast upp till mig om jag vill eller vill inte sluta. Och att han tror inte på mig att jag slutar. Han kommer att tänka nu hur blir det vidare och marinerar mig.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Hej,

Svår situation.

Jag tror, det är bäst att göra som du tänkt, att prata med honom idag i lung och ro. Finns det möjlighet att lämna bort barn till en närstående idag så att ni kan prata ut ordentligt?

Vad det gäller hans hot så skall du nog ta det med en nypa salt. Det är faktiskt (hur sjukt det än låter) fullt rimlig första-reaktion från hans sida. Vi som är spelande har ju hela tiden byggt upp scenario efter scenarion i våra huvuden. För honom kommer allting "hux-flux" på ett bräde. Jag tror han kommer be om ursäkt inom sin tid för sitt agerande.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Du är i beroendeposition, och får utstå psykisk och ev fysisk misshandel, finns risk att det här inte slutar bra alls.
Kan du inte flytta till någon släkting ett tag tills detta fått svalna lite, man kan göra otroligt dumma saker i affekt.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Du är i beroendeposition, och får utstå psykisk och ev fysisk misshandel, finns risk att det här inte slutar bra alls.
Kan du inte flytta till någon släkting ett tag tills detta fått svalna lite, man kan göra otroligt dumma saker i affekt.
Kan bara instämma faktiskt. bra sagt!
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Jag tror inte att det kommer att hända någonting. Jag håller bara distans och ger honom tid att tänka om allt och hoppas verkligen att han kommer att kunna förlåta mig en gång till. Han ska inte ge sonen till mig om jag skulle flytta ut, och jag kan inte lämna honom.
Ja, nu fungerar det ju inte riktigt så, när det gäller sonen.
Är ni gifta blir det gemensam vårdnad.
Är ni sambo men har inte skrivit dokument om delad vårdnad, så tillfaller den mamman, i annat fall blir det gemensam vårdnad.
Du kan gott flytta ut om du vill utan att vara orolig för att han ska behålla barnet, det är inget han själv bestämmer.
Nu använder han sonen som ett verktyg för att hota och trycka ner dig.
Du ska absolut inte ta någon skit för att du satt dig själv i klistret, du mår säkert nog dåligt över den situationen, han har ju ett eget val göra nu om han vill hjälpa dig eller inte, finns ingen anledning till misshandel av något slag.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp